وان پلاس 5T با نمایشگر بدون حاشیه و قیمت ۵۰۰ دلاری معرفی شد

وان پلاس دقایقی پیش، طی رویدادی در نیویورک، از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی وان پلاس ۵ با نام OnePlus 5T و نمایشگر بدون حاشیه رونمایی کرد.
اگر طی ماه‌های گذشته، زومیت را دنبال کرده باشید، به‌طور حتم، تاکنون بارها با نام OnePlus 5T در میان انبوه خبرها مواجه شده‌اید؛ اما اکنون نوبت آن رسیده است که پس از گمانه‌زنی‌ها و شایعات بی‌پایان، وان‌پلاس از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی پرچم‌دار خود به‌صورت رسمی رونمایی کند.

وان‌ پلاس 5T که دقایقی پیش در شهر نیویورک رونمایی شد، در عین مدرن‌سازی زبان طراحی، با هدف بهبود عملکرد بخش‌هایی از نسل پیشین آن، نظیر دوربین ارائه شده است. برخلاف نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی گوشی وان‌پلاس ۳ که در آن بخش عمده‌ای از تمرکز چینی‌ها، روی بهبود مشخصات فنی، معطوف بود، گوشی جدید وان‌پلاس بیش از هرچیزی، در طراحی ظاهری خود، تغییراتی را تجربه کرده است.

وان پلاس 5T

فاحش‌ترین تغییر وان پلاس ۵‌تی نسبت نسل پیشین، نمایشگر ۶ اینچی AMOLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ محسوب می‌شود که حاشیه‌های بسیار باریکی، آن را احاطه کرده است؛ بدین ترتیب، حسگر اثر انگشت نیز از حاشیه‌ی پایین نمایشگر حذف شده و به پنل پشتی گوشی منتقل شده است که به زعم بسیاری، محلی مناسب و بهینه برای این حسگر به‌شمار می‌رود.

فراتر از نمایشگر، باقی المان‌های طراحی وان‌‌پلاس ۵‌تی، نسبت به نسل پیشین این گوشی، بدون تغییر باقی مانده است؛ بنابراین، مواردی نظیر، کلید‌ها، پورت‌ها (پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون) و جنس بدنه با آنچه پیش از این در گوشی وان‌‌پلاس ۵ تجربه کرده بودیم، تفاوتی ندارد. پرچم‌دار جدید چینی‌ها از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و این تراشه را ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. وان‌پلاس، گوشی جدید خود را در دو نسخه‌ی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

وان‌پلاس 5T از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که به‌ لطف فناوری شارژ سریع Dash Charge چینی‌ها، می‌توان آن را در زمان کوتاهی شارژ کرد. متاسفانه، بدنه‌ی این گوشی پرچم‌دار در برابر آب و گرد‌وغبار نیست؛ اما با توجه به برچسب قیمتی آن، می‌توان، نقص یادشده را نادیده گرفت.

وان پلاس 5T

وان‌پلاس دوربین دوم با لنز تله‌فوتو را در گوشی وان‌پلاس ۵‌تی کنار گذاشته و اکنون دوربین دوم این گوشی با لنزی مشابه دوربین اصلی با دیافراگم f/1.7 و سنسوری ویژه برای شرایط نوری ضعیف همراه شده است. سنسور دوم ۲۰ مگاپیکسلی بوده و ابعاد پیکسل‌ها در آن معادل ۱ میکرون است؛ باید خاطرنشان کنیم که لنز این سنسور از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برد.

اپلیکیشن دوربین تنها در شرایط نوری بسیاری ضعیف، به‌صورت خودکار به دوربین دوم سوئیچ می‌کند؛ بنابراین در اغلب اوقات، از دوربین اصلی برای ثبت تصاویر استفاده خواهد شد و بدین ترتیب، تصاویر خروجی نیز در اغلب سناریوها، مشابه با وان‌پلاس ۵ خواهد بود.

قابلیت جالب توجه دیگر وان‌پلاس ۵تی، سیستم تشخیص چهره‌ی آن است. از آنجایی که این سیستم حین احراز هویت کاربر، به بررسی ۱۰۰ ویژگی چهره‌ی وی توسط دوربین جلو تکیه دارد؛ بنابراین، به‌طور حتم، عملکرد و دقت آن، نزدیک به فیس‌آی‌دی در آیفون ۱۰ نخواهد بود.

وان‌پلاس ۵‌تی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۱.۲ روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما وان‌پلاس مدعی است که تا پایان سال ۲۰۱۷، یک نسخه‌ی بتا از اندروید اوریو را برای کاربران گوشی‌های وان‌پلاس ۵ و ۵‌تی آماده خواهد کرد. با این حال، نسخه‌ی پایدار از به‌روزرسانی یادشده اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

وان‌پلاس عرضه‌ی جهانی پرچم‌دار جدید خود را از ۳۰ آبان و به‌صورت همزمان در چند کشور آغاز خواهد کرد؛ بنابراین دیگر خبری از سیستم دعوت‌نامه‌ای نخواهد بود. چینی‌ها برای نسخه‌ی ۶/۶۴ گیگابایتی و ۸/۱۲۸ گیگابایتی، به‌ترتیب برچسب قیمتی ۴۹۹ و ۵۵۹ دلاری را در نظر گرفته‌اند که نسبت قیمت بالای ۸۰۰ دلاری پرچم‌داران کنونی، رقم بسیار معقول‌تری محسوب می‌شود.

https://www.zoomit.ir/2017/11/16/254752/oneplus-5t-officially-announced/

https://www.androidcentral.com/oneplus-5t-officially-announced

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *