توسعه سیستم‌های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش

انرژی تجدید پذیر

توسعه و ساخت سیستم‌های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش در کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ ها و تعامل آنها با شرکت‌های اروپایی و ژاپنی انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح بهینه سازی انرژی در ساختمان‌های تهران توسط ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی اجرا می شود.

  1. توسعه سیستم های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش در ساختمان ها یکی از فناوری های مد نظر این طرح است.
  2. معاونت در نظر دارد تا ۵ سال آینده تعداد زیادی از این سیستم ها را در ساختمان های بزرگ و متوسط پیاده سازی کند این موضوع از آنجا اهمیت دارد که در حال حاضر این فناوری به کشور وارد می شود.

توسعه و ساخت این سیستم در کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و تعامل آنها با شرکت های اروپایی و ژاپنی روند پیشرفت را سریع تر می کند. ساختمان هایی نیز به عنوان پایلوت انتخاب شده اند. تعدای از آنها مسکونی هستند که با صاحبان آنها صحبت های لازم شده است.

طبق اعلام معاونت علمی با شرکت های خدمات انرژی نیز برای سرمایه گذاری در این حوزه مذاکراتی انجام گرفته است. بیمارستان ها نیز از دیگر اماکن های مد نظر هستند. همچنین پژوهشکده انرژی شریف نیز به عنوان ساختمان نمونه در نظر گرفته شده تا حداکثر کارایی انرژی را در آن شاهد باشیم.

https://www.mehrnews.com/news/4215271/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *