مجوز اپراتور ماهواره سنجشی صادر می‌شود

ماهواره بدون سوخت

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: این سازمان درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی براری با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران، از فرآیند طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید۲ » و ماهواره سنجشی «سُها» بازدید کرد.

وی در نشست با رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که به فناوری فضایی دست یافته است، گفت: باید از این توانایی در ارائه خدمات و اقتصاد فضا نیز استفاده کرد و چرخه فناوری فضایی و اقتصاد فضایی باید مکمل هم باشند و تجاری‌سازی دستاوردهای فضایی، یکی از اولویت‌های ما در این عرصه است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای حضور در عرصه فضا ادامه داد: سازمان فضایی درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: از نظر ما، سازمان فضایی یک سازمان حاکمیتی است که باید توجه حداکثری به چرخه فناوری داشته باشد و تا حد امکان از تصدی‌گری پرهیز کند که در این راستا کار مطالعاتی در دست اجرا است.

  • براری با بیان اینکه نیروی انسانی کشور باید در چرخه فناوری فضایی فعال باشد، خاطرنشان کرد: اینکه چگونه می توان بستر کسب وکارهای جدید و مناسب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این عرصه ایجاد کرد، یکی از مسئولیت‌هایی است که پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند.
  • معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه فضا، عرصه بزرگی است و باید از تمامی ظرفیت‌های کشور در این عرصه، اعم از بخش آموزش، پژوهش و فناوری برای برآورده ساختن نیازهای کشور استفاده کرد، گفت: خلاقیت‌های داخل دانشگاه‌ها در حوزه فضا را باید تبدیل به خلق ثروت و امکانی برای رفع نیازها و مشکلات کرد.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور، چرخه تولید ماهواره ایجاد شده و باید چرخه اقتصاد فضایی هم ایجاد شود، خواستار گسترش تعاملات بین المللی در حوزه صادرات و ارائه خدمات در عرصه علم و فناوری فضایی شد.

https://www.mehrnews.com/news/4229982/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *