بوگاتی دیوو 6 میلیون دلاری: عروس جاده ها

مشکل است که کسی به شرایط و امکانات بوگاتی چیرون نگاه کند و با این حال بگوید که این خودرو به کارایی بیشتری احتیاج دارد، اما با این حال شخصی این حرف را زد و به این ترتیب بوگاتی دیوو متولد شد.

بوگاتی دیوو، یک هایپرکار ۵.۷۸ میلیون دلاری و دارای قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار است و شما حتی نمی‌توانید آنرا بخرید چون از قبل فروخته شده است! خوب، در حالی که بوگاتی چیرون بعنوان بزرگ‌ترین وسیله نقلیه تورینگ در جهان شناخته می‌شود، بوگاتی دیوو، جاده‌ها را وحشیانه می‌بلعد و به پیش می‌تازد. اما بوگاتی برای خلق چنین محصولی چه کرد؟

بوگاتی تمام رزق و برق بدنه چیرون را پشت سر می‌گذارد و دیوو را با آیرودینامیک بهتر طراحی می‌کند

بوگاتی تمام رزق و برق بدنه چیرون را پشت سر می‌گذارد و دیوو را با آیرودینامیک بهتر طراحی می‌کند

  1. بوگاتی برای شروع، پکیج آیرودینامیک خودرو را تغییر داد تا وزن داون فورس را ۱۹۸ پوند افزایش دهد و در عین حال وزن کلی خودرو را تا ۷۷ پوند کاهش داد. این امر، همراه با طراحی جدید فانتزی برای دامپرهای الکترونیکی، به دیوو اجازه می‌دهد تا به شتاب جانبی ۱،۶g دست پیدا کند. این تغییرات هوایی، تاثیر منفی بر سرعت بالای دیوو دارند که در حال حاضر محدود به تنها ۲۳۶ مایل در ساعت است و از حداکثر سرعت ۲۶۱ مایل بر ساعت در چیرون پایین‌تر است.

رندری جذاب از بوگاتی دیوو لمانز
تیزرهای جدید از بوگاتی دیوو
تیزر بوگاتی دیوو، دیو ۵.۸۷ میلیون دلاری!
استفان وینکلمن، مدیر عامل S.A.S خودروهای بوگاتی خاطرنشان کرد:

وقتی در آغاز سال ۲۰۱۰ موقعیت شغلی‌ام در بوگاتی ارتقا یافت، خیلی زود متوجه شدم که مشتریان و طرفداران ما منتظر یک وسیله نقلیه ویژه هستند که علاوه بر چیرون، از امکانات بیشتر نام تجاری بوگاتی بگوید. تیم بوگاتی نیز بسیار مشتاق اجرای چنین پروژه‌ای بود.
بوگاتی ادعا می‌کند که دیوو به اندازه ۸ ثانیه، سریع‌تر از چیرون در پیست ناردو عمل کرده است که البته با توجه به قابلیت‌های دیوو، این امر بدیهی است.

تصویری از فضای داخلی بوگاتی دیوو

تصویری از فضای داخلی بوگاتی دیوو

وینکلمن افزود:

تا به امروز، هر بوگاتی مدرن، تعادل کامل بین عملکرد بالا، دینامیک مستقیم و راحتی لوکس را ارائه داده است. در این شرایط، ما تعادل دیوو را بیشتر به سوی شتاب جانبی، چابکی و چرخش سمت چپ تغییر دادیم. در واقع دیوو برای پیچ جاده‌ها ساخته شده است.
قسمت داخلی دیوو، به طور قطع از چیرون لوکس‌تر است. بر خلاف چیرون که از چرم نرم و عناصر فلزی ماشینی زیبا بهره گرفته است، در خودروی دیوو از چرم آلکانتارای رنگ روشن برای صندلی سمت راننده و چرم آلکانتارای خاکستری و سیاه برای صندلی‌های سمت مسافر استفاده شده است.

استفان وینکلمن، مدیر عامل بوگاتی، دیوو را معرفی می‌کند

استفان وینکلمن، مدیر عامل بوگاتی، دیوو را معرفی می‌کند

دست‌اندرکاران تولید بوگاتی دیوو، تصمیم گرفته‌اند که فقط ۴۰ نمونه از این خودرو تولید کنند و ظاهرا همه آنها پیش‌فروش شده‌اند. به رسم همه بوگاتی‌های مدرن، نام خودروی دیوو نیز به افتخار یکی از برندگان مسابقات اتوموبیل‌رانی انتخاب شده و این بار، نام آلبرت دیوو، برنده دو دوره از مسابقات معروف تارگا فلوریو برای کمپانی بوگاتی مدنظر قرار گرفته است.

با این تعداد محدود ساخت، انتظار نداریم که به این زودی‌ها خودروی بوگاتی دیوو را در خیابان‌ها ببینیم اما قطعا آنرا پیگیری خواهیم کرد تا پس از تولید، اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

منبع: cnet.com
www.telexiran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *