همکاری اینتل و وزارت انرژی آمریکا برای تولید ابررایانه قوی

شرکت اینتل و وزارت انرژی آمریکا قصد دارند با همکاری یکدیگر اولین ابررایانه تولید شده در این کشور را با توان پردازش یک اگزافلاپ در ثانیه تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، انتظار می‌رود تولید این ابررایانه تا سال ۲۰۲۱ به اتمام رسیده و پس از آن آماده عرضه به بازار شود. هر اگزافلاپ معادل یک میلیارد میلیارد محاسبه در ثانیه است.

  • قرار است از این ابررایانه قدرتمند در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی استفاده شود. قرارداد منعقد شده میان اینتل و وزارت انرژی آمریکا برای تولید ابررایانه مذکور بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

ابررایانه مذکور هم توان پردازش به شیوه سنتی را خواهد داشت و هم قادر به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای حل برخی مشکلات و معماهای لاینحل دنیای علم و دانش خواهد بود. از جمله این مشکلات و چالش‌ها می‌توان به شبیه سازی های مورد نیاز ستاره شناسان، بررسی واکنش‌های بدن به بیماری‌های جدید، کشف موادی جدید برای تولید سلول‌های خورشیدی ارگانیک و قدرتمند و غیره اشاره کرد.

این ابررایانه که Aurora نام خواهد گرفت برای تحقیقات جدید به منظور مداوای سرطان، مدل سازی تغییرات آب و هوایی و درمان برخی بیماری‌های دشوار و پیچیده نیز به کار خواهد رفت.

کد خبر 4572409
mehrnews.com/news/4572409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *