معافیت مالیاتی ۵.۴ میلیارد دلاری برای شرکت‌های فناوری چین

معافیت مالیاتی ۵.۴ میلیارد دلاری برای شرکت‌های فناوری چین

مقامات چینی به منظور رشد شرکت‌های فعال در حوزه علم و فناوری معافیت مالیاتی ۵.۴ میلیارد دلاری برای آنها در نظر گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، وزارت علوم چین اعلام کرده که این معافیت باعث می‌شود که شرکت‌های فناوری چینی تنها ۲۵ درصد از رقم واقعی مالیات تعیین شده برای آنها را بپردازند و بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری فعالیت‌های خود در حوزه تحقیق و پژوهش را ادامه دهند. پیش بینی می‌شود ارزش این معافیت مالیاتی امسال به ۵.۴ میلیارد دلار برسد.

  • البته معافیت مالیاتی مذکور تنها شامل حال شرکت‌های فناوری کوچک و متوسط می‌شود و شرکت‌های فناوری بزرگ باید مالیات‌های تعیین شده را به طور کامل بپردازند. از جمله مجموعه‌هایی که تحت پوشش طرح معافیت مالیاتی قرار می‌گیرند می‌توان به استارت اپ ها، مراکز فناوری تحت پوشش دانشگاه‌ها و مناطق ملی فناوری مورد حمایت دولت که با حضور تعدادی از شرکت‌ها فعال شده اند، اشاره کرد.

در مجموع ۷۰ درصد از کل سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و توسعه در چین توسط شرکت‌های فناوری صورت می‌گیرد و چین در شرایطی که تنش این کشور با آمریکا روز به روز در حال افزایش است، قصد دارد با اقداماتی از این دست در حوزه‌هایی مانند طراحی تراشه‌های پیشرفته و توسعه نرم افزارهای مختلف به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

بنا بر اعلام وزارت دارایی چین قرار است سیاست گذاری‌های مالیاتی جدیدی به نفع شرکت‌های سازنده آی سی و نرم افزار نیز در آینده نزدیک انجام شود تا آنها در دو سال اول فعالیت از پرداخت مالیات معاف شوند.

کد خبر 4626079

mehrnews.com/news/4626079

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *